trešdiena, 2010. gada 2. jūnijs

Lejiņš izvēlas Vienotību; izslēgs no LSDSP

Lejiņš izvēlas Vienotību; izslēgs no LSDSP
Barbara Ālīte, Andris Saulītis, Diena LV, Otrdiena, 1. jūnijs
http://www.diena.lv/lat/politics/hot/lejins-velesanas-startes-no-vienotibas-saraksta

Atis Lejiņš, kurš vēl pagaidām ir LSDSP biedrs, paziņojis, ka viņš šajās Saeimas vēlēšanās startēs no Vienotības saraksta.

“Man ļoti simpātiski šķiet virkne ekonomisko un sociālo risinājumu, ko piedāvā Sabiedrība citai politikai, tādēļ esmu pieņēmis šīs partijas līderu piedāvājumu startēt Saeimas vēlēšanās," saka A.Lejiņš. Tomēr pēc pārliecības viņš palikšot sociāldemokrāts. Kā uzver A.Lejiņš, LSDSP vadība neredz pašreizējo vēsturisko izaicinājumu demokrātiskajiem spēkiem mainīties un apvienoties.

LSDSP vadītājs Jānis Dinēvičs gan skaidri pasaka - pamatojoties uz partijas statūtiem, A. Lejiņš tiks izslēgts no partijas. Viņš norāda, ka partijas kongresā 2/3 no delegātiem nobalsoja par apvienības veidošanu ar citiem politiskajiem spēkiem, ne Vienotību un A. Lejiņš rīkojies pret partijas vairākuma gribu. Viņa rīcībā nav informācijas, ka A. Lejiņam varētu sekot citi partijas biedri, bet pieļauj, ka tādi varētu būt. "Zināmā mērā man viņa rīcība nepārsteidz, kaut gan pietiekami ilgu laiku viņš mēģināja ieņemt tādu nenoteiktu pozīciju," spriež J. Dinēvičs. Par lēmumu A. Lejiņš informējis vairākus partijas biedrus, zināja teikt LSDSP vadītājs.

A.Lejiņš uzskata, ka Vienotība apvieno lielāko daļu no intelektuāli spējīgākajiem Latvijas cilvēkiem, kuri ir motivēti mainīt esošo politisko praksi.

Šodien aģentūrai LETA Lejiņš sacīja: ja LSDSP biedri nolems izslēgt viņu no partijas, tad viņš respektēšot šādu lēmumu. Savukārt partijā "Sabiedrība citai politikai" viņš iestājies kā LSDSP biedrs. Lejiņš uzskata, ka LSDSP ir izvēlējusies nepareizu stratēģiju palikt opozīcijā, tādēļ viņš nolēmis sadarboties ar "Vienotību", kurā viņam esot daudz domubiedru partijās "Jaunais laiks", SCP un "Pilsoniskā savienība".

Lejiņš stāstīja, ka pagaidām vēl pēta, kurā vēlēšanu apgabala sarakstā startēt. "Tā kā es dzīvoju Zemgales priekšpilsētā, mans lauku īpašums ir Jaunjelgavā, esmu dzimis Jelgavā, subjektīvi es sliecos kandidēt Zemgales apgabalā. Man nav tik būtisks kārtas numurs sarakstā, galvenais ir cīnīties par sociāldemokrātiskām idejām, un tad jau vēlētāji izšķirs, kuram būs vieta Saeimā, kuram nē," sacīja Lejiņš.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru